
کتاب کتاب تحلیل فقهی بدعت و نوآوری در اعتقادات دینی منتشر شد!
رزومه علمی مولف: جهت ارسال رزومه علمی و درج در این صفحه با ارسال فایل رزومه، عکس و فایل های خود، با اکانت ایتا یا واتس آپ 09100636002 پیام دهید. جهت دریافت کارت شناسایی نویسندگی (مخصوص مولفان قانون یار) با دفتر مرکزی بنیاد علمی قانون یار تماس بگیرید.
((نمونه کارت صادره نویسندگان فرهیخته بنیاد علمی قانون یار))

لازم به ذکر است کارت شناسایی به صورت فارسی و انگلیسی (با بهترین کیفیت) صادر می گردد...
جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص کارت نویسندگان و مولفان نخبه کلیک کنید http://www.ostadjavan.ir/1404/06/10/post-84/
این کتاب در انتشارات قانون یار به چاپ رسیده است
درباره این کتاب:
کتاب حاضر از جمله کتب پژوهشی موسسه و انتشارات قانون یار می باشد. از تمامی پژوهشگران و مولفین خواهشمند است در فراخوان چاپ آثار علمی که از موسسه قانون یار اعلام شده شرکت نمایید و به خانواده بزرگ قانون یار بپیوندید.
در این کتاب به مباحث زیر پرداخته شده است:
پیشگفتار
بدعت در لغت به معنای کار نو و بی سابقه است و در اصطلاح شرعی به معنای نسبت دادن چیزی به دین در حالی که در واقع مطابق با هیچ یک از دستورات کلی دین و شریعت نباشد. طبق این معنا بسیاری از رفتارهای مسلمین در صورتی که آنرا به دین نسبت ندهند یا به اعتباری زیر مجموعه یکی از برنامههای کلی اسلام باشد از دایره بدعت خارج است و حرمتی ندارد. بنابراین آنجا که نوآوری، ربطی به دین و شریعت نداشته باشد، بلکه به عنوان یک مسأله عرفی و عادی انجام گیرد، بدعت نخواهد بود. فلذا بسیاری از نوآوریهای بشری در زمینه هنر، ورزش، صنعت، و ... از قلمرو بدعت اصطلاحی بیرون بوده و آنچه درباره آنها مطرح است مسأله حلال و حرام بودن آنها از جهات دیگر است که خود ملاک و مقیاس خاص خویش را دارد. در این راستا باید توجه داشت سه مولفه مهم ترین مولفههای برچسب زدن بدعت بر یک تفسیر است از جمله بدیع و نو بودن آن است، مولفه دوم استناد غیرموجه به دین است و مولفه سوم این است که موجب فساد و انحراف در دین شود. اساس بدعت در شرع به این نکته باز میگردد که چیزی را به عنوان یک امر شرعی که دین به آن فرمان داده به کار برند، در حالی که برای مشروعیت آن، اصل یا ضابطه ای در شرع وجود نداشته باشــد؛ ولی هرگاه کاری را که انســان به عنوان یک عمل دینــی انجام میدهد و دلیل شرعی (به صورت خاص، یا کلی و عام) بر مشروعیت آن وجود داشته باشد، آن عمل بدعت نخواهد بود. در زمینه مصادیق بدعت میان مذاهب اسلامی اختلافنظر وجود دارد و هر مذهب، مذاهب دیگر را به بدعت متهم میکند. گفتهاند: از میان علمای مسلمان بیش از همه ابنتیمیه دیگران را به بدعت متهم کرده است. به باور شیعیان رویهم گذاشتن دستها در نماز، خواندن نماز تراویح به جماعت و گفتن آمین در نماز، (پس از سوره حمد) از مصادیق بدعت است. برخی از علمای اهل سنت بر این باورند که بدعت به خوب و بد تقسیم میشود و به جماعت خواندن نماز تراویح که به دستور عمر بن خطاب مرسوم شد، بدعت خوب است. اما برخی دیگر از اهلسنت هر بدعتی را حرام میشمرند. علامه مجلسی، عالم بزرگ شیعی میگوید بدعت در شرع، چیزی است که پس از رسول گرامی حادت شده (به عنوان دین قلمداد شده) و دلیل شرعی خاص یا عامی نیز بر جواز آن در کار نباشد.
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
پیشگفتار 9
فصل اول: کلیات و مفاهیم اولیه در راستای شناسایی بدعت و نوآوری در اعتقادات و مراسم مذهبی و دینی با مداقه در شناسایی تحریف و غلو و بررسی علل، عوامل و اسباب آن 13
بخش اول: بررسی و شناخت اصطلاحی بدعت 13
بخش دوم: بررسی و شناخت اصول و ارکان بدعت 17
بخش سوم: بررسی اجمالی اصول و زمینههای ایجاد بدعت و تحریف در اعتقادات و مذهب 19
بخش چهارم: نگاهی به عوامل پیدایش خرافات توسط مردم 23
بخش پنجم: رابطه تحریف و بدعت با شناخت انواع و اقسام تحریف 28
بخش ششم: بررسی و شناخت علل و عوامل تحریف 31
بخش هفتم: بررسی و شناخت دلایل عدم تحریف قرآن 33
بخش هشتم: نگاهی به ریشههای تاریخی غلو در دین اسلام 35
بخش نهم: نگاهی به عوامل واسباب غلو 38
بخش دهم: بررسی و شناخت پیامدهای خطرناک غلو 41
بخش یازدهم: تحلیل علمی و اعتقادی دلائل بیزاری شیعیان از غلو 42
بخش دوازدهم: نسبت غلو به اهل بیت 45
فصل دوم: تحلیل و شناسایی بدعت قمهزنی با مداقه در اصول اعتقادی قمه زنان از دیدگاه فقه و اسلام 49
بخش اول: بررسی و شناخت قمهزنی با مداقه در سیر تاریخی ان 49
بخش دوم: دلایل قمه زنان و اصول اعتقادی آنها 52
بخش سوم: زنده نگه داشتن مذهب به واسطه قمهزنی 56
بخش چهارم: قمهزنی به عنوان یک بدعت مذهبی و اعتقادی در مراسم عزاداری 59
بخش پنجم: تضعیف مذهب به واسطه قمهزنی 64
بخش ششم: پاسخ به برخی شبهات درخصوص قمهزنی با مداقه در فقه و اسلام 69
فصل سوم: بررسی و شناسایی ابعاد فقهی و اسلامی مجالس عزاداری، مرثیهخوانی و روضه اهل بیت و تحریف شمردن آن با سیر یدر نظرات علماء و مراجع مکتب تشیع 77
بخش اول: تاریخچه شکلگیری مجالس عزاداری 77
بخش دوم: بررسی فلسفه عزاداری و مراسم روضه 78
بخش سوم: بررسی و شناخت آسیبهای عزاداری 84
بخش چهارم: رسالت مقدس مداحی و تعزیه در راستای برگزاری مراسم روضه و مرثیهخوانی 90
بخش پنجم: تبیین فقهی و مذهبی جایگاه عزاداری از دیدگاه قرآن کریم 94
بخش ششم: بدعت شمردن گریه در در عزاداری امام حسین از دیدگاه اهل سنت 104
بخش هفتم: بررسی فقهی و دینی موضوع سیاه پوشیدن در مراسم عزا 112
بخش هشتم: نظرات علماء و مراجع مکتب تشیع درباره مجالس عزاداری 114
فصل چهارم: بررسی فقهی چیستی و چرایی بدعت بودن عقد موقت (صیغه) و نماز تراویح با نگاهی اعتقادی و مذهبی به عقاید فرقه وهابیت و شناسایی فقهی و اسلامی شفاعت امامان و اقسام آن 117
بخش اول: بررسی فقهی ازدواج موقت ازدیدگاه حقوقی و اجتماعی 117
بخش دوم: جایگاه ازدواج موقت در قرآن 131
بخش سوم: نگاهی به ازدواج موقت در روایات اسلامی 135
بخش چهارم: بررسی و واکاوی دینی، اسلامی و اعتقادی نماز تراویح 143
بخش پنجم: علت نخواندن نماز تراویح توسط شیعیان 149
بخش ششم: نگاهی اعتقادی و مذهبی به عقاید فرقه وهابیت 156
بخش هفتم: بررسی و شناخت انواع تبرک کردن و نظریات مختلف در این رابطه 170
بخش هشتم: چیستی و شناخت شفاعت با مداقه در اقسام آن 176
منابع و ماخذ 179
02166979519------02166979526-----02144441784-----02144441764
خارج از اوقات اداری و روزهای تعطیل 09196748625
-----------------------------------------------------------------
تمامی حقوق مادی و معنوی نام قانون یار برای موسسه و انتشارات قانون یار محفوظ است
در این راستا به اشتباه و به واسطه تشابه نام قانون یار کتب دیگری را خرید ننمایید
موسسه، انتشارات، نشریه و چاپخانه قانون یار ((مدیرعامل و صاحب امتیاز: دکتر بهنام اسدی))
کتب الکترونیکی حقوقی قانون یار
بهترین و جامع ترین کتب رشته حقوق
سایت قانون یار دکتر بهنام اسدی
دانلود کتاب قانون یار