
کتاب اهمیت و نقش اخلاق در حسابداری منتشر شد!
رزومه علمی مولف: جهت ارسال رزومه علمی و درج در این صفحه با ارسال فایل رزومه، عکس و فایل های خود، با اکانت ایتا یا واتس آپ 09100636002 پیام دهید. جهت دریافت کارت شناسایی نویسندگی (مخصوص مولفان قانون یار) با دفتر مرکزی بنیاد علمی قانون یار تماس بگیرید.
((نمونه کارت صادره نویسندگان فرهیخته بنیاد علمی قانون یار))

لازم به ذکر است کارت شناسایی به صورت فارسی و انگلیسی (با بهترین کیفیت) صادر می گردد...
جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص کارت نویسندگان و مولفان نخبه کلیک کنید http://www.ostadjavan.ir/1404/06/10/post-84/
این کتاب در انتشارات قانون یار به چاپ رسیده است
درباره این کتاب:
کتاب حاضر از جمله کتب پژوهشی موسسه و انتشارات قانون یار دانشگاه می باشد از تمامی پژوهشگران و مولفین خواهشمند است در فراخوان چاپ آثار علمی که از موسسه قانون یار اعلام شده شرکت نمایید و به خانواده بزرگ قانون یار بپیوندید.
در این کتاب به مباحث زیر پرداخته شده است:
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
پیشگفتار 9
فصل اول: نگاهی به چیستی و ماهیت واژه اخلاق، اهمیت و اقسام اخلاق 13
بخش اول: بررسی اولیه و کلیات موضوع 13
بند اول: بررسی و شناخت واژگان مرتبط با موضوع مطروحه 17
بخش دوم: نگاهی به چیستی و ماهیت واژه اخلاق از دیدگاه بزرگان ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
بند اول: بررسی و شناخت واژه اخلاق 19
بند دوم: تعاریف و دیدگاه بزرگان از اخلاق 21
بخش سوم: شناسایی انواع و اقسام اخلاق 22
فصل دوم: تحلیل علمی اخلاق و جایگاه کلیدی آن در حسابداری و حسابرسی سازمانها و ادارات 25
بخش اول: تحلیل و واکاوی اخلاق با مداقه در ویژگیهای آن 25
بند اول: مفهوم اخلاق حرفهای 26
بند دوم: نگاهی اجمالی به ویژگیهای اخلاق حرفهای 27
بند سوم: ویژگیهای افراد دارای اخلاق حرفهای 28
بخش دوم: نظامهای عمده اخلاق 30
بخش سوم: عوامل پایهای و اساسی در اخلاق حرفه ای از دیدگاه زیونتس 33
بخش چهارم: ضرورت ترویج اخلاق حرفهای در سازمانها و موسسات 35
بخش پنجم: مباحث آموزش در خصوص ترویج اخلاق حرفهای در سازمانها و موسسات با دقت در وظایف مدیران در اخلاقی کردن سازمانها 35
بند اول: وظایف مدیران در اخلاقی کردن سازمانها 36
بخش ششم: ضمانت اجرای رعایت قواعد اخلاق حرفهای در سازمانها و موسسات 38
بند اول: مشکلات و موانع اخلاق حرفهای 39
بخش هفتم: عوامل تأثیرگذار بر اخلاق حرفهای از نظر پنیو 40
فصل سوم: چالشها و موانع رشد اخلاق در حسابداری با مداقه در سبکهای رهبری نوین در سازمان 43
بخش اول: موانع رشد اخلاق حرفهای در سیستم و نظام تجارت و کسب وکار 43
بند اول: فقدان نگرش راهبردی به اخلاق حرفهای 43
بند دوم: فرافکنی 43
بند سوم: مشتری مداری بصورت ابزارنگری و نه اصیل نگری 44
بند چهارم: فقدان انگیزش 45
بند پنجم: نارضایتی شغلی 46
بند ششم: فقدان مهارت تصمیمگیری 46
بند هفتم: بلاتکلیفی یا تعارضات اخلاقی 47
بند هشتم: فقدان نظامهای جامع و اخلاقی 47
بند نهم: موانع فیزیکی و روانی محیط کار 48
بخش دوم: ضرورت مهم رعایت اخلاق در علم و حرفه حسابداری 49
بخش سوم: نگاهی به سبکهای رهبری و مدیریت در سازمان 52
بند اول: ویژگیهای شخصیتی رهبر 53
بند دوم: مدلهای رهبری 55
بند سوم: نظریات موقعیتی و اقتضایی 58
بخش چهارم: بررسی و تحلیل سبکهای نوین رهبری مالی 66
بند اول: سیستم کنترل کیفیت در موسسههای حسابرسی 67
بند دوم: تعریف مدیریت بر مبنای فعالیت 68
بند سوم: هزینه یابی بر مبنای فعالیت 70
بند چهارم: سیستم مدیریت هزینه 71
بند پنجم: حسابداری سنجش مسئولیت 74
پیشگفتار
یکی از موضوعاتی که در هر حرفهای بسیار مهم و حائز اهمیت است اخلاق مداری است. در حرفه حسابداری با توجه به اینکه با مباحث مالی مرتبط است اخلاقیات بیشتر نمود پیدا میکند. تا جایی که اگر به این مهم توجه نشود زیانهای جبران ناپذیری در اقتصاد و جامعه خواهد داشت. اخلاق در حسابرسی یک نیاز اساسی و بسیار مهم در این شغل محسوب میشود که نبود آن با هیچ امتیاز دیگری قابل جبران نیست. یک وجه تمایز حرفه حسابداری، پذیرش مسئولیت آن است که در جهت منافع عمومی عمل میکند. در صورت اقدام به نفع عموم، یک حسابدار حرفهای باید الزامات اخلاقی این قانون را رعایت کند. یک حسابدار حرفهای ملزم به رعایت اصول اساسی حسابداری و حسابرسی است که اولین پیش شرط آن داشتن صداقت کاری است. اخلاق حسابداری یا اخلاق حرفهای در حسابداری در درجه اول یک زمینهای از اخلاق کاربردی، مطالعه ارزشهای اخلاقی و قضاوت میباشد که در حسابداری و حسابرسی اعمال میشود. این یک نمونه از اخلاق حرفهای است. اخلاق حسابداری برای اولین بار توسط لوکا پاچیولی معرفی شد، و بعد از آن توسط گروههای دولتی، سازمانهای حرفهای و شرکتهای مستقل گسترش یافته است. اخلاق در دورههای حسابداری در موسسات آموزش عالی و همچنین توسط شرکتهای حسابداری آموزش و حسابرسان تدریس میشود. حسابداران حرفهای با نگرش، رفتار و خدمات منحصر به فرد خود نقش مهمی در ایجاد رفاه اقتصادی جامعه و کشور خود دارند. آنها اهداف مشترکی را دنبال میکنند، خواه در ظرفیت حسابرسان خارجی، حسابرسان داخلی، کارشناسان مالی، کارشناسان مالیاتی و حسابداران همگی بخشهایی از این هدف مشترک هستند. یک حسابدار یا حسابرس حرفهای باید از قوانین و مقررات مربوط پیروی کند و از هرگونه اقدامی که باعث بی اعتبار شدن حرفه شود خودداری کند. هر محصول یا قضاوت در مورد یک تضمین قبلی یا یک تعهد غیر تضمین قبلی باید در نتیجه گیری در مورد تضمین اطمینان مجدد ارزیابی شود. یک عضو تیم اطمینان قبلاً مدیر یا افسر مشتری اطمینان بود، یا کارمندی بود که میتوانست تأثیر مستقیم و قابل توجهی بر موضوع تضمین بگذارد. با توجه به طیف وسیعی از خدمات حسابداری و فروپاشی و ورشکستگی اخیر شرکتهای بزرگ، توجه به استانداردهای اخلاقی در حرفه حسابداری پذیرفته شده است. این فروپاشی و ورشکستگی در نتیجه بی توجهی گسترده به شهرت حرفه حسابداری بوده است. برای مبارزه با انتقاد و جلوگیری از کلاهبرداری در حسابرسی ها، سازمانهای حسابداری مختلف و دولتها مقررات و راه حلهایی را برای بهبود اخلاق در حرفه حسابداری وضع کرده اند. در بیان کلی باید توجه داشت در هر شغلی استانداردهای مشخصی وجود دارد. این استانداردها میتوانند در موقعیتهای مختلف موجب پیشرفت کاری مداوم شوند. اگر در هر کاری استانداردهای مناسب آن رعایت نشود پیشرفت کاری و زمان بندی آن با مشکلاتی زیادی مواجه میشود. استانداردهای و اخلاق حرفهای در هر کاری لازمۀ اصلی پیشرفت و توسعۀ کاری به شمار میشود.
02166979519------02166979526-----02144441784-----02144441764
خارج از اوقات اداری و روزهای تعطیل 09196748625
-----------------------------------------------------------------
تمامی حقوق مادی و معنوی نام قانون یار برای موسسه و انتشارات قانون یار محفوظ است
در این راستا به اشتباه و به واسطه تشابه نام قانون یار کتب دیگری را خرید ننمایید
موسسه، انتشارات، نشریه و چاپخانه قانون یار ((مدیرعامل و صاحب امتیاز: دکتر بهنام اسدی))
کتب الکترونیکی حقوقی قانون یار
بهترین و جامع ترین کتب رشته حقوق
سایت قانون یار دکتر بهنام اسدی
دانلود کتاب قانون یار