انتشارات قانون یار

انتشارات قانون یار

شماره پروانه نشر 12161
انتشارات قانون یار

انتشارات قانون یار

شماره پروانه نشر 12161

کتاب آموزش تلفیقی در علوم تجربی، تالیف: مولف دکتر ندا خداداده دکترای مدیریت آموزشی منتشر شد! (دریافت نسخه الکترونیکی کتاب)


کتاب کتاب آموزش تلفیقی در علوم تجربی منتشر شد!

رزومه علمی مولف: جهت ارسال رزومه علمی و درج در این صفحه با ارسال فایل رزومه، عکس و فایل های خود، با اکانت ایتا یا واتس آپ 09100636002 پیام دهید. جهت دریافت کارت شناسایی نویسندگی (مخصوص مولفان قانون یار) با دفتر مرکزی بنیاد علمی قانون یار تماس بگیرید. 

((نمونه کارت صادره نویسندگان فرهیخته بنیاد علمی قانون یار))

لازم به ذکر است کارت شناسایی به صورت فارسی و انگلیسی (با بهترین کیفیت) صادر می گردد...

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص کارت نویسندگان و مولفان نخبه کلیک کنید http://www.ostadjavan.ir/1404/06/10/post-84/

این کتاب در  انتشارات قانون یار به چاپ رسیده است

جهت دریافت و مطالعه نسخه الکترونیکی این کتاب روی جلد کتاب کلیک کنید تا به سایت کتابخوان الکترونیکی قانون یار هدایت شده و بتوانید این کتاب را دریافت کنید

درباره این کتاب:

کتاب حاضر از جمله کتب پژوهشی موسسه و انتشارات فرزانگان دانشگاه می باشد که وابسته به موسسه قانون یار می باشد. از تمامی پژوهشگران و مولفین خواهشمند است در فراخوان چاپ آثار علمی که از موسسه قانون یار اعلام شده شرکت نمایید و به خانواده بزرگ قانون یار بپیوندید.
در این کتاب به مباحث زیر پرداخته شده است:

پیشگفتار
مبحث تلفیق به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه¬ی برنامه‏ریزی درسی در حال حاضر شناخته شده است. برنامه تلفیقی عبارت است از مجموعه تجربه‏های یادگیری برنامه¬ریزی شده که نه تنها با نگاهی کلی¬نگر مجموعه¬ای از اطلاعات و دانش مشترک را به‌صورت الگو، نظام ساختار در اختیار یادگیرنده قرار می¬دهد؛ بلکه توانایی یادگیرنده را برای دریافت و یا کشف ارتباط¬های نو افزایش داده و از آن طریق او را به‌سوی خلق الگوها، نظام¬ها و ساختارهای جدید سوق می¬دهد. یا به‌عبارت‌دیگر منظور از تلفیق برنامه¬ی درسی ارتباط دادن و درهم آمیختن محتوای برنامه¬ی درسی به‌منظور تحقق هدف انسجام تجربیات یادگیری فراگیران است. علوم تجربی وتربیت‌بدنی به خاطر ماهیت پویا و فعال خود در امر تلفیق با سایر دروس، در سال‏های اخیر در اغلب کشور¬های جهان توجه ویژه¬ای را به خود معطوف داشته است. از این رو با عنایت به اشاره مذکور، ضروری به نظر رسید که در پژوهشی نیمه تجربی، ارتقاءیادگیری، روحیه‌ی رقابت – همکاری و نگرش‌های صمیمانه از طریق رویکرد آموزش تلفیقی تربیت بدنی بر علوم تجربی برمبنای بازی‌های گروهی مورد بررسی قرارگیرد چرا که به نظر می‌رسد مشارکت در برنامه‌های ورزشی وفعالیت‌های جسمانی همراه با یادگیری دروس دیگر در یک شیوه تلفیقی، سبب ایجادتنوع در برنامه‌های رایج مدارس شده وبه دلیل تناسب بیشتر این موقعیت آموزشی با ویژگی‌های شخصی وشرایط سنی دانش آموزان که علاقمند به آزادی عمل، تنوع فعالیت‎ها، تحرک جسمانی، جستجوگری وکنجکاوی هستند، سبب شوق انگیزتر شدن فضای آموزشی وارتقای انگیزه یادگیری همراه با افزایش میزان تحرک، مشارکت گروهی می‌شود واز طرف دیگر، انعطاف پذیری بالا در طراحی واجرای برنامه‌های تلفیقی مختلف به مدیران و معلمان مدارس کمک می‌کند تا با بهره گیری از تمامی امکانات وتجهیزات موجود در مدارس ومتناسب با توانمندی‌ها وعلایق متنوع دانش آموزان، در راستای تحقق اهداف ورسالت‌های آموزشی وتربیتی گام بردارند، چرا که به باور روان شناسان تربیتی، تدریس تلفیقی تنها منحصر ومحدود به آموزش مفاهیم علمی نیست، بلکه این رویکرد به دلیل ویژگی‌های مطلوب مستتر در آن، به تغییرات مثبتی در پرورش تفکر خلاق ونیز توسعه مهارت‌های یادگیری واجتماعی فراگیران در سایه ایجاد صمیمیت ومشارکت دادن وارائه مسئولیت‌های مختلف به آنها منجر می‌شود. بنابراین توجه به این نکات ذهن محققین را به سوی انجام این تحقیق سوق داده است. به این امید که یافته‌های این تحقیق بتواند در برنامه ریزی‌های آینده، بهبود کیفیت آموزشی، افزایش آگاهی معلمان ازمؤثر بودن استفاده از روش آموزش تلفیقی موثر واقع شود. در فضای پیوسته در حال تغییر و در عرصۀ رقابت‌ها و تعاملات بین المللی، نظام‌های آموزشی و تربیتی عهده دار پیشرفت و توسعة آیندة کشور هستند. کسب توفیق در این رسالت خطیر، در گرو به کار بستن شیوه‌های کارامدی برای آموزش و تربیت اثربخش تمام مؤلفه‌های انسانی در ابعاد مختلف روحی، جسمی، اخلاقی، اجتماعی و نیز پرورش تفکری خلاق در فراگیران است. یادگیری پراکندة موضوعات درسی و عدم تمرکز بر ارتباط بین مفاهیم علمی مختلف، از جمله مشکلات عمدة این نظام هاست ؛ چرا که این معلومات پراکنده و انتزاعی، کل منسجمی را در ذهن دانش آموز تشکیل نمی‌دهند و دانش آموز ناگزیر باید حجم بالایی از مفاهیم مستقل و مجزا را، بدون آگاهی از ارتباط موجود بین آنها بیاموزد. از طرف دیگر انتقال این معلومات و آموزه‌های مستقل به موقعیت‌های خارج از مدرسه، به درستی انجام نگرفته و در میدان عمل و جریان واقعی زندگی، دانش آموزان نمی‌توانند از معلومات پراکندة خود بهره مند شوند.


فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
پیشگفتار 7
مقدمه 11
فصل اول: بررسی ادبیات نظری و پیشینه پژوهش 19
بخش اول: بررسی و تعریف واژه یادگیری 20
بخش دوم: عوامل مؤثر بر یادگیری 29
بخش سوم: تعریف فرآیند گروهی و همکاری 33
بخش چهارم: تعریف صمیمیت 43
بخش پنجم: بررسی و چیستی آموزش تلفیقی 47
بخش ششم: ویژگی‌ها، مزایا و چالش‌های برنامه‌های تلفیقی 53
بخش هفتم: مقایسه آموزش سنتی و الکترونیکی و آموزش تلفیقی 57
بخش هشتم: بررسی شیوه‌های تلفیق مواد درسی 63
بخش نهم: انواع سه گانۀ شیوۀ سازماندهی فرارشته‌ای 71
بخش دهم: سازماندهی فعالیت‌های یادگیرنده 78
بخش یازدهم: بررسی روش تدریس مبتنی بر بازی 105
بخش دوازدهم: تلفیق علوم تجربی و تربیت بدنی در قالب بازی‌های گروهی 118
بخش سیزدهم: پیشینه پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج کشور 133
فصل دوم: روش شناسی پژوهش 143
بخش اول: بررسی و شناخت روش پژوهش 143
بخش دوم: متغیرهای پژوهش 144
بخش سوم: جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه 144
بخش چهارم: نمونه آماری 144
بخش پنجم: ابزار جمع آوری اطلاعات 145
بخش ششم: روش اجرا 147
بخش هفتم: روش‌های آماری تجزیه و تحلیل داده‌ها 149
بخش هشتم: شرح کامل چگونگی اجرا به همراه موضوعات انتخابی 149
فصل سوم: تجزیه و تحلیل داده‌ها 167
بخش اول: یافته‌های توصیفی 167
بخش دوم: یافته‌های استنباطی 170
فصل چهارم: بحث و نتیجه گیری 175
بخش اول: خلاصه نتایج 177
بخش دوم: یافته‌های پژوهشی 178
بخش سوم: تبیین یافته‌ها 181
بخش چهارم: محدودیت‌های پژوهشی در راستای تالیف کتاب حاضر 183
بخش پنجم: پیشنهادات مولف 185
منابع و مآخذ 187


((جهت تهیه نسخه چاپی کتاب با دفتر مرکزی انتشارات قانون یار تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید. ارسال به سراسر کشور با پست پیشتاز))

02166979519------02166979526-----02144441784-----02144441764

خارج از اوقات اداری و روزهای تعطیل 09196748625

-----------------------------------------------------------------

تمامی حقوق مادی و معنوی نام قانون یار برای موسسه و انتشارات قانون یار محفوظ است

در این راستا به اشتباه و به واسطه تشابه نام قانون یار کتب دیگری را خرید ننمایید

موسسه، انتشارات، نشریه و چاپخانه قانون یار ((مدیرعامل و صاحب امتیاز: دکتر بهنام اسدی))

کتاب قانون یار

موسسه و انتشارات قانون یار

کتب الکترونیکی حقوقی قانون یار

قانون یار دکتر بهنام اسدی

مجموعه کتب قانون یار

کتاب های قانون یار

بهترین و جامع ترین کتب رشته حقوق

کتب حقوقی قانون یار

سایت قانون یار دکتر بهنام اسدی

کتب حقوقی انتشارات قانون یار

دانلود کتاب قانون یار
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.